نمایش همه

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت دو

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت دو

چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت دو

درزگیر درب دستگاه

این بخش در ماشین های لباسشویی بارگذاری شونده از جلو یافت می شوند که فضای بین درب و وان خارجی را مهر و موم کنند. استهلاک عادی می تواند به مرور زمان باعث ایجاد شکاف در لاستیک درزگیر شود و یا ممکن است در اثر برخورد اشیاء خارجی این درزگیر پاره شده و باعث ایجاد نشتی در بخش های جلویی دستگاه شما شود.

اگر دستگاه شما در نزدیکی درب دچار نشتی شده است ، به احتمال قوی، درزگیر درب می تواند دلیل آن باشد. درب را باز کرده و به دقت به دنبال علائم آسیب یا جرم ایجاد شده ناشی از مواد شوینده باشید که ممکن است مانع ایجاد مهر و موم کافی در جلوی درب شود.

به هنگام استفاده از اشیاء خارجی تیز که می تواند باعث ایجاد پارگی در درزگیر شود احتیاط کنید، این درزگیرها اغلب در جلوی سیلندر ها قرار دارند و خرابی آنها می تواند یک خطر بالقوه برای آنها باشد. با جدا کردن پانل جلو و مونتاژ درب به راحتی می توانید درزگیر درب را جایگزین کنید. قبل از اقدام برای تعویض درزگیر درب، برق را از دستگاه جدا کنید.

مطالعه بیشتر: چگونگی تعمیر نشتی ماشین لباسشویی قسمت اول

سوئیچ کنترل سطح آب یا سوئیچ فشار و لوله صافی هوا

اگر دستگاه شما در حین چرخه پر شدن نشت می کند، ممکن است بیش از حد پر شده باشد. سوئیچ کنترل سطح آب یک سوئیچ فشار فعال است که برای تعیین سطح آب مناسب در وان استفاده می شود.

این قسمت معمولا در پشت پانل کنترل قرار دارد و دارای یک لوله صافی هوا یا شلنگ است که آن را به وان وصل می کند. در دستگاه هایی که از کنترل الکترونیکی استفاده می کنند، این سوئیچ ممکن است در ناحیه مکشی زیر وان قرار داشته باشد.

با پر شدن آب در وان، هوا در لوله فشرده شده و به دیافراگم داخلی سوئیچ فشار وارد می کند. این سوئیچ سوپاپ ورودی را کنترل می کند و دریچه را هنگامیکه به سطح آب مناسب رسید، می بندد.

اگر لوله نشتی داشته باشد، ممکن است فشار کافی برای فعال کردن سوئیچ را بوجود نیاورد و واشر ممکن است بیش از حد پر شده و نشت کند.

اگر سوئیچ ضعیف باشد، ممکن است دستگاه را بیش از حد پر کرده و باعث ایجاد نشتی شود. برای تعیین اینکه آیا سوئیچ معیوب است، ابتدا باید لوله صافی هوا را جدا کنید.

به دنبال هر گونه علائم ترک خوردگی یا پوسیدگی بر روی شلنگ باشید. شیلنگ را بیرون بیاورید و درون آب فروکنید. یک سر آن را ببندید و هوا را از انتهای دیگر به درون آن بدمید و به دنبال ایجاد حباب باشید.

هر گونه انسداد در شلنگ را نیز بررسی کنید. اگر لوله صافی هوا سالم است، پس ممکن است سوئیچ سطح آب معیوب باشد. قبل از اقدام به این کار، برق را از دستگاه قطع کنید.

گیرنده درب ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی بارگذاری شونده از جلو، این بخش مسئول بسته نگه داشتن درب در طول چرخه شستشو می باشد. مکانیزم قفل درب با استفاده از گیرنده درب یا قلاب، درگیری کافی را به منظور جلوگیری از باز شدن درب در طول چرخه شستشو فراهم می کند.

در صورت معیوب بودن این بخش، درب ممكن است بسته باشد اما مهر و موم کافی برای جلوگیری از نشت آب را ایجاد نمی کند. قلاب درب را برای هر گونه علائم سایش یا آسیب دیدگی که می تواند مانع از مهر و موم مناسب درب باشد بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

مهر و موم وان یا مهر و موم کف

درزگیر وان در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از نشت آب در جایی که شفت انتقال یا شفت سبدی به داخل وان وارد می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

مهر و موم معیوب، اغلب با یک نشت آب اندک شروع می شود، اما در نهایت می تواند منجر به خرابی درزگیر وان اصلی شود. اگر دستگاه شستشوی شما در حین پر شدن یا گردش دچار نشت می شود، ممکن است مهر و موم وان آسیب دیده باشد و باید تعویض شود.

برای اطمینان یافتن از اینکه آیا مهر و موم وان باعث نشت شما می شود، پانل جلوی ماشین لباسشویی خود را جدا کنید و اجازه دهید با آب معمولی پر شود.

برای مشاهده علائم نشت آب در ماشین لباسشویی ، منطقه ای را که در آن شفت انتقال وارد وان می شود را زیر نظر بگیرید. در ماشین های بارگذاری شونده از جلو، جداسازی پانل دسترسی عقب مورد نیاز است.

به دنبال نشانه هایی از نشت آب در حفره های واقع در نزدیکی محفظه عقب باشید. اگر درزگیر در ماشین های لباسشویی بارگذاری شونده از جلو یا بالا نیاز به تعویض داشته باشد، جداسازی کامل کابین و وان مورد نیاز خواهد بود. قبل از اقدام به این کار، برق را از دستگاه جدا کنید.

در صورت نیاز به تعمیرات  لباسشویی وستینگهاوس یا نمایندگی مرکزی ظرفشویی وستینگ هاوس  می توانید با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *