نمایش همه

ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند قسمت یک

کارکرد ماشین ظرفشویی یک
در دنیای امروز که همه چیز با دستگاه های مختلف به راحتی حل میشوند و دیگر نیازی به زحمت زیاد و استفاده از منابع طبیعی به میزان بالا نیست. ماشی ظرشویی ها هم از این قاعده مستسنا نیستند و این ربات با مقدار معیینی آب و پودر تمیز کننده به راحتی و در زمان کوتاه ظروف شما را برق می اندازد. نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس در این مقاله قصد دارد مراحل استفاده از این دستگاه مکانیکی را برای شما کاربران آموزش بدهد.

قبل از هر چیزی

دقت کنید که این دستگاه طبق ی برنامه معیین و مشخص که از قبل تعریف شده کار میکند، پس حتما دقت کنید که مواد غذایی باقی مانده را از روی ظروف دور بریزید و ظروف را همراه با مواد غذایی داخل دستگاه بگذارید چون دستگاه طبق ساختگاری که برای آن تعیین شدن با فشاری معیین اول مواد شوینده و سپسس آب را روی ظروف میریزد و توجه نید که مقدار زیاد مواد غذایی میتواند به دستگاه شما آسیب بزند.

ماده شوینده ماشین ظرفشویی

ماده شوینده استاندارد یکی از مهم ترین المان ها برای تمیز شسته شد ظروف شماست پس تا حد امکان سعی کنید از ماده شوینده های نا مرغوب یا تاریخ مصرف گذشته به هیچ وجح استفاده نکنید. شما میتوانید همراه با ماده شویند مقداری نم ظرفشویی هم استفاده کنید تا از کدر شدن ظروف و خط و خش افتادن ظروف جلو گیری کنید.

مراحل استفاده از ماشین ظرفشویی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما استفاده از ماشین ظرفشویی را آموزش می دهیم تا بدون دردسر از دستگاه خود استفاد کنید.

  1. · آب را اضافه می‌کند
  2. · آب را تا دمای مناسب گرم می‌کند
  3. · در زمان مناسب، محفظه حاوی مواد شوینده را به طور خودکار باز می‌کند
  4. · آب را از طریق جت‌ها خارج می‌کند تا ظروف را تمیز کند
  5. · آب کثیف را تخلیه می‌کند
  6. · برای شستشو ظروف آب بیشتری بر روی آنها اسپری می‌کند
  7. · دوباره آن آب را تخلیه می‌کند
  8. · دما را بالا می‌برد تا ظروف خشک شود (درصورتی که خشک‌کن انتخاب شده باشد)

به علاوه، ماشین‌های ظرفشویی خودشان را کنترل می‌کنند تا مطمئن شوند همه چیز درست کار می‌کند. یک تایمر (یا یک کامپیوتر کوچک) طول هر چرخه را تنظیم می‌کند.

یک سنسور، دمای آب و هوا را تشخیص می‌دهد تا ماشین بیش از حد گرم نشود و از آسیب رساندن به ظروف جلوگیری شود.

یکی دیگر از سنسورها سطح آب را تشخیص داده و تخلیه را فعال می‌کند تا آب از ماشین سرریز نکند. بعضی از ماشین‌ها حتی سنسورهایی دارند که می‌توانند میزان کثیفی آبی که خارج می‌شود را مشخص کند.

وقتی آب به اندازه کافی تمیز شد، ماشین تشخیص می‌دهد که ظروف تمیز شده‌اند.

در این مقاله، قصد داریم بگویم یک ماشین ظرفشویی دقیقا چطور کار می‌کند، شما باید چطور از استفاده کنید و در هنگام خرید یک ماشین ظرفشویی چه ویژگی‌هایی را مد نظر قرار دهید.

مطالعه بیشتر: ماشین ظرفشویی چطور کار می‌کند قسمت سه

داخل ماشین‌های ظرفشویی

گرچه ماشین‌های ظرفشویی آب بندی هستند، اما در واقع کلا با آب پر نمی‌شوند، بلکه فقط یک حوضچه کوچک در ته آن پر می‌شود. سپس عناصر گرمایشی، آب را 50 تا 60 درجه سانتی گراد گرم می‌کنند.

سپس یک پمپ آب را به جت‌های آب‌پاش پمپ می‌کند، آب در آنجا با فشار خارج و روی ظروف کثیف اسپری می‌شود. درست مانند وقتی که سر یک شلنگ را با انگشت شست‌تان می‌گیرید و آب با فشار از کنار انگشت‌تان به بیرون اسپری می‌شود، جت‌های ماشین ظرفشویی نیز به همین طور کار می‌کند.

فشار آب همچنین باعث می‌شود بازوهای آب‌پاش بچرخند، درست مثل آب‌پاش‌های چمن.

هنگامی که شستشو و آب‌کشی تمام می‌شود، آب دوباره به حوضچه تخلیه و در آنجا آب به خارج از ماشین پمپ می‌شود. بسته به نوع ماشین ظرفشویی، آب تخلیه یا مستقیما به داخل لوله‌های زیر سینک رفته و یا از داخل یک شیلنگ را به داخل خود سینک می‌رود.

مرحله نهایی چرخه شستشو یعنی خشک‌کن، اختیاری است. عنصر گرمایشی زیر ماشین ظرفشویی، هوا را حرارت می‌دهند تا ظروف خشک شوند. خیلی‌ها برای صرفه‌جویی در انرژی اجازه می‌دهند ظروف خودشان خشک شوند.

مکانیک ماشین‌های ظرفشویی خیلی پیچیده نیست. در قسمت دو ، نگاهی به قسمت‌های اصلی یک ماشین ظرفشویی معمولی خواهیم انداخت.

سخن پایانی

در صورتی که مراحل فوق بدرستی انجام نمی شود برای تعمیرات ماشین ظرفشویی وستینگهاوس می توانید با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

آشنایی با خدمات دیگر وستینگهاوس:

نمایندگی مجاز تعمیرات مایکروفر وستینگهاوس | نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی وستینگهاوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *