نمایش همه

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس و نحوه رفع آن

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس چیست؟ چرا در یخچال های وستینگهاوس به صورت ناخواسته تغییرات دما ایجاد می شود؟ چه عوامل و مواردی موجب ایجاد تغییر دما در یخچال های وستینگهاوس می شود؟ برای برطرف سازی نوسان دما در یخچال وستینگهاوس چه باید کرد؟

مواردی که در بخش بالا به آنها اشاره کردیم از جمله سوالاتی می باشند که توسط کاربران در خصوص علت نوسان دمای یخچال وستینگهاوس از ما پرسیده می شود و تمامی آنها به دنبال یافتن راه حل آن می باشند. ما در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی و تحلیل تمامی موارد و عواملی که در تغییرات و نوسانات دمای یخچال های ساید و فریزر وستینگهاوس تاثیر دارد را بیان نماییم و راه حل های کاملا تاثیرگذار در خصوص آن را مطرح نماییم پس تا به انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جهت تعمیر یخچال وستینگهاوس خود در نمایندگی مرکزی با شماره 22225007-021 تماس حاصل نمایید.

چنانچه در خصوص هریک از بخش های مطرح شده در این مقاله سوال و یا ابهامی دارید می توانید در بخش کامنت ها آن را مطرح نمایید تا در کوتاه ترین بازه زمانی پاسخگوی آن باشیم.

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس چیست؟

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس چیست؟

بالا و پایین شدن دمای یخچال یا همان نوسان دما یکی از شایع ترین مشکلاتی می باشد که در اثر اختلال در سیستم عملکردی دستگاه ایجاد می شود. نوسان دما در یخچال وستینگهاوس یک اتفاق خوشایند نیست و سبب بروز مشکلاتی همچون یخ زدن مواد قرار گرفته شده در یخچال، آب شدن خوراکی های قرار داده شده در فریزر، کاهش طول عمر محصولات، کاهش شدید کیفیت خوراکی ها، ایجاد بوی بد در کابین، افزایش رطوبت کابین و سایر موارد دیگر می شود.

علت نوسان در یخچال وستینگهاوس در اثر عواملی همچون خرابی سنسور، کمپرسور، برد، کیپ بوده شریان های انتقال گاز و یا سوراخ بودن آنها، خوردگی لاستیک دور درب، اخلال در سیستم یخ زدایی دستگاه، خرابی خازن موتور یخچال از جمله عواملی می باشند که به صورت مستقیم بر روی نوسان دما در یخچال های وستینگهاوس تاثیر می گذارند.

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس دارای برد

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس دارای برد

اگر یخچال وستینگهاوسی که از آن استفاده می کنید از سیستم برد الکتریکی برخوردار است و دمای آن بالا و پایین می شود باید بدانید که عوامل نام برده در زیر موجب ایجاد نوسان دما در یخچال می شود:

  1. خرابی خازن موتور
  2. خرابی رله اورلود
  3. خرابی سنسور
  4. خرابی کمپرسور
  5. خرابی برد
  6. مسدود بودن شریان های انتقال دهنده گاز
  7. نوسانات برق
  8. خورده شدن لاستیک درب یخچال
  9. عدم یخ زدایی
  10. کار نکردن کمپرسور

یکی از مجموعه اقداماتی که به صورت کاملا تخصصی در نمایندگی تعمیرات مرکزی وستینگهاوس صورت میگ یرد، تعمیر برد یخچال وستینگهاوس می باشد. برای این منظور شما می توانید با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس حاصل نمایید و از تیم مجرب نمایندگی مرکزی بالاترین بهره را ببرید.

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس دارای تایمر

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس دارای تایمر

نوع دیگری از یخچال های وستینگهاوس در بازار موجود می باشند که در آنها به جای برد از تایمر استفاده شده است. علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس دارای تایمر به سبب عواملی می باشد که با نوع دارای برد متفاوت است. مواردی که موجب نوسان دما در نمونه های دارای تایمر می شود به شرح زیر می باشند:

  • اختلال در شارژ کردن گاز
  • لاستیک دور درب خراب باشد.
  • قطعات بکار رفته در فرآیند یخ زدایی آسیب دیده باشند.
  • تایمر خراب باشد.
  • ترموستات خراب باشد.
  • در برق مصرفی نوسان وجود داشته باشد.
  • مسدود بودن لوله های انتقال گاز
  • خرابی کمپرسور
  • خرابی رله اورلود

اگر به موارد گفته شده دقت نمایید مشاهده خواهید کرد که در برخی از موارد علت نوسان یخچال وستینگهاوس با برد با نوع با تایمر متفاوت است. این موارد در طی بررسی هایی که تعمیرکار متخصص از دستگاه به عمل می آورد، مشخص می شود و اقدام به برطرف سازی آن می نماید.

علت نوسان دما در یخچال وستینگهاوس با ترموستات

علت نوسان دما در یخچال وستینگهاوس با ترموستات

نوع دیگر از یخچال های وستینگهاوس طراحی شده اند که تنها از ترموستات برخوردار می باشند و فرآیند آنها به صورت مکانیکی می باشد. علت گرم نکردن یخچال وستینگهاوس در نوع ترموستات دار به سبب موارد زیر می باشد:

  1. خرابی کمپرسور
  2. خرابی رله اورلود
  3. خرابی خود ترموستات
  4. معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال
  5. مسدود بودن لوله های انتقال گاز
  6. نشتی در لوله های انتقال گاز

اگر به علت های نوسان دما یخچال وستینگهاوس در هریک از مدل های گفته شده دقت نمایید، خرابی کمپرسور یکی از موارد مشابه در تمامی آنها می باشد. زمانی که این بخش به هر دلیلی دچار آسیب شود، نوسانات مختلفی در دمای یخچال ایجاد شده که باعث وارد شدن خسارت به دستگاه می شود.

نحوه رفع علت نوسان دما در یخچال وستینگهاوس

همانطور که میدانید در صورت تنطیم نبودن دمای یخچال، امکان افزایش گرما یا حتی سرما نیز وجود دارد، پس حتما درجه یخچال را طبق استانداردی که در بخش قبل گفته شد، رعایت کنید. یکی دیگر از مواردی که باعث تغییر نوسان دما در یخچال وستینگهاوس می شود، باز و بسته کردن در یخچال برای برداشتن مواد غذایی، تمیز کردن یخچال یا گذاشتن مواد غذایی داغ در درون یخچال می باشد.

نحوه رفع علت نوسان دما در یخچال وستینگهاوس

از موارد مهم دیگری که باعث تغییر نوسان دما یخچال وستینگهاوس می شود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کثیف بودن کندانسور یخچال westinghouse
  • مشکل داشتن برد پاور یخچال فریزر وستینگهاوس
  • معیوب بودن فن اواپراتور یخچال فریزر
  • قطع شدن برق یخچال برای مدت طولانی

در صورتی که دمای یخچال شما بعد از بررسی های اولیه به حالت قبل برنگشت، حتما با نمایندگی مرکزی تعمیرات یخچال وستینگهاوس با شماره ۲۲۲۲۵۰۰۷-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

برطرف سازی علت های نوسان دما یخچال های وستینگهاوس موردی نیست که کاربران خود بتوانند آن را انجام دهند بلکه یک موضوع کاملا تخصصی بوده و در صورت اقدام خودسرانه ممکن است آسیب های بسیار شدیدی به دستگاه وارد نمایند.

برطرف سازی تمامی دلایل و موارد ایجاد نوسان دما باید توسط یک تعمیرکار ماهر و مسلط به همان برند صورت گیرد چرا که این دسته از افراد به خوبی با سیستم های داخلی دستگاه و برد های بکار رفته در آنها آشنا می باشند و به سادگی می توانند مشکلات پیش آمده را برطرف سازند.

نمایندگی تعمیرات یخچال وستینگهاوس به عنوان تعمیرگاه مرکزی این برند از بهترین و مجرب ترین کادر های تعمیرات برخوردار است که تخصص بسیار بالایی در حوزه کاری خود دارند و با تمامی مواردی که به عنوان علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس شناخته می شود آشنا می باشند.

برای ثبت درخواست خود و ارسال تعمیرکار به محل مورد نظر با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس حاصل نمایید و با ذکر مشکل خود از تیم تخصصی نمایندگی مرکزی وستینگهاوس بهره مند شوید.

نکاتی برای پایین نگه داشتن هزینه های یخچال وستینگهاوس

یخچال و فریزر شما یک محفظه قدرتمند است که ۲۴ ساعت در روز، ۳۶۵ روز در سال، کار می کند. حتی تغییرات کوچک در نحوه استفاده از یخچال وستینگهاوس شما در طول زمان می تواند تغییرات بزرگی را بوجود آورد.

نکاتی برای پایین نگه داشتن هزینه های یخچال وستینگهاوس

این که آیا شما اخیرا یک یخچال وستینگهاوس جدید با راندمان انرژی بالا خریداری کرده اید یا یک یخچال قدیمی دارید، در اینجا چند گام عملی برای افزایش کارایی انرژی و طول عمر یخچال شما ارائه شده است.

1) تمیز کردن کویل های یخچال وستینگهاوس

این کویل های فلزی در پشت یخچال شما به آزاد شدن گرما از کمپرسور کمک می کنند و در واقع بخش هایی هستند که در واقع یخچال شما را خنک نگه می دارند.

بنا به گفته سازمان انرژی، تمیز نگه داشتن کویل ها از گرد و غبار و آوار، به این معنی است که کمپرسور مجبور نیست که سخت کار کند تا غذای شما را خنک نگه دارد.

2) روی غذای خود را بپوشانید

شما از قبل می دانید که پوشاندن روی غذاها، آنها را در برابر رطوبت محافظت کرده و آنها را با طراوت نگه می دارد، اما آیا می دانستید که این کار در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند؟

کمپرسور یخچال باید برای خنک شدن هوای مرطوب سخت تر کار کند، بنابراین با پوشاندن روی غذا، میزان رطوبت را در یخچال محدود می کنید و این کار مانع کارکرد سخت کمپرسور می شود.

3) درب را بسته نگه دارید

دلیل این امر کاملا واضح است، هنگامیکه شما درب را باز نگه داشته اید و در تلاش برای کشف آنچه که می خواهید هستید، گرما از اتاق وارد یخچال می شود.

غذاهای شما تا حد کمی گرم تر می شود و یخچال باید دوباره کمپرسور را تحت فشار قرار دهد و در کنار هزینه غذا باید هزینه های انرژی بالایی نیز پرداخت کنید. بدیهی است که شما باید درب را باز کنید، فقط این کار را سریع تر انجام دهید.

4) یخچال های کوچکتر برای خانواده های کوچکتر

اگر فضای بیشتر از نیاز خود در یخچال داشته باشید، فوت مکعب هوای بیشتری وجود خواهد داشت که کمپرسور باید خنک کند. یک زن و شوهر جوان که تنها زندگی می کنند به یک یخچال غول پیکر که قادر به تغذیه بچه های محله است نیاز ندارند.

ما میزان مصرف انرژی را در ارتباط با کل فضای داخلی یخچال وستینگهاوس اندازه گیری می کنیم تا ایده بهتری از کارایی کلی دستگاه داشته باشیم.

5) مطمئن شوید که دمای مناسب را تنظیم کرده اید

بیش از حد گرم نگه داشتن یخچال شما می تواند مواد غذایی را در وضعیتی نا امن قرار دهد، بیش از حد سرد نگه داشتن ممکن است غذا (به خصوص محصولات فرآوری شده) را خراب کند، هزینه های انرژی اضافی به شما تحمیل کند و سبزیجات را نیز خراب کند.

پایین نگه داشتن هزینه های یخچال وستینگهاوس: تنظیم دمای مناسب

سازمان انرژی توصیه می کند که محفظه غذای اصلی بین ۲.۸ تا ۴.۵ درجه سانتی گراد و فریزر در ۱۵- درجه سانتی گراد تنظیم شود. برای اندازه گیری دما در یخچال وستینگهاوس یک دماسنج را در یک لیوان آب در مرکز یخچال قرار دهید و بگذارید به مدت ۲۴ ساعت انجا باقی بماند.

در مورد فریزر، دماسنج را بین اقلام یخ زده قرار دهید و پس از ۲۴ ساعت نتیجه را بررسی کنید.

6) نوار دور درب ها را بررسی کنید

اگر نوار دور درب پیچ و تاب خورده و یا پاره شده باشد، شما به طور مداوم اجازه می دهید که هوا با درجه حرارت اتاق وارد یخچال شما شود که باعث گرم شدن فضای داخلی آن می شود.

اگر شما نیاز به تعویض نوار دور درب را دارید، با نمایندگی وستینگهاوس تماس بگیرید و یا اگر شما شخصی فنی هستید، خودتان آن را تعویض کنید.

7) فریزر را به طور دوره ای برفک زدایی کنید

اگر فریزر شما باید به صورت دستی برفک زدایی شود، مطمئن شوید که این کار به صورت منظم انجام می دهید. اجازه ندهید بیش از یک چهارم اینچ برفک ایجاد شود.

در غیر این صورت، جریان هوا در فریزر محدود می شود و رطوبت هوا را همچنان حفظ می کند که همانطور که ذکر شد، فرآیند خنک سازی را سخت تر می کند.

8) یخچال را پر نگه دارید

چیزهای سرد یکدیگر را سرد نگه می دارند. پر نگه داشتن یخچال و فریزر به خوبی می تواند به تنظیم دمای داخل آن کمک کند. اگر غذای زیادی نداشته باشید، در داخل یخچال، یخ یا آب سرد قرار دهید.

9) موارد گرم را بیرون از یخچال نگه دارید

اگر یک کاسه غذای گرم را بلافاصله از روی اجاق گاز برداشته و درون یخچال قرار دهید، تمام گرما از ظرف به یخچال وارد می شود و تمام هوای داخل آن را گرم می کند.

کمپرسور باید به سختی کار کند تا هوا را خنک کند که این کار باعث مصرف انرژی الکتریکی زیادی می شود. قبل از قرار دادن آنها در یخچال، مدت زمانی را صرف خنک شدن آنها در خارج از یخچال کنید.

10) یخ ساز را خاموش کنید

پایین نگه داشتن هزینه های یخچال وستینگهاوس: خاموش نگه داشتن یخساز

اگر ماشین یخ ساز را روشن نگه دارید وقتی که از آن استفاده نمی کنید، می تواند یک منبع مصرف انرژی باشد. هنگامیکه محفظه آن با یخ پر شده یا از آن استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید.

11) یخچال را از گرما دور نگه دارید

سعی کنید یخچال وستینگهاوس خود را دور از اجاق گاز یا محدوده های گرماده آشپزخانه خود قرار دهید، زیرا گرمای خروجی از این واحدها، یخچال را گرم می کند. همچنین آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و تا جاییکه امکان دارد در کنار یا نزدیکی پنجره که دارای پرده است، قرار دهید.

اگر از این دستورالعمل ها پیروی کنید، در طول زمان، کاهش هزینه های برق خود را مشاهده خواهید کرد.

سخن پایانی

علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس به سبب موارد مختلفی می باشد که بسته به نوع دستگاه تعریف می شود. هریک از موارد ذکر شده در متن مقاله در صورت نادیده گرفتن ممکن آسیب های بسیار جدی به یخچال وارد نمایند که جبران آنها مسلتزم پرداخت هزینه های بسیاری می باشد.

علاون برد علت های نوسان دما یخچال وستینگهاوس، شما می توانید با رعایت نکات گفته شده در این مقاله میزان مصرف انرژی یخچال را پایین آورده و فشار کمتری بر آن اعمال کنید.

معرفی تعمیرات دیگر وستینگهاوس

سوالات متداول

1) چرا دمای یخچال وستینگهاوس نوسان پیدا می کند؟

دلایل و موارد مختلفی سبب ایجاد نوسان در دمای یخچال وستینگهاوس می شود که بسته به نوع یخچال متفاوت می باشد. در حالت کلی موارد همچون: خرابی خازن موتور، خرابی رله اورلود، خرابی سنسور، خرابی کمپرسور، خرابی برد، اختلال در شارژ کردن گاز، لاستیک دور درب خراب باشد، قطعات بکار رفته در فرآیند یخ زدایی آسیب دیده باشند، تایمر خراب باشد، ترموستات خراب باشد، به عنوان علت نوسان دما یخچال وستینگهاوس شناخته می شوند.

2) آیا خودمان می توانیم علت های نوسان دما یخچال وستینگهاوس را برطرف نماییم؟

برخی از موارد مانند لاستیک درب را در صور آشنایی می توانید خودتان انجام دهید اما تعمیرات تخصصی را ختما تعمیرکار انجام دهد تا از ایجاد آسیب به دستگاه جلوگیری شود.

3) نوسان دما در یخچال چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

یخ زدن مواد قرار گرفته شده در یخچال، آب شدن خوراکی های قرار داده شده در فریزر، کاهش طول عمر محصولات، کاهش شدید کیفیت خوراکی ها، ایجاد بوی بد در کابین، افزایش رطوبت کابین

دیدگاه ها بسته شده است