نمایش همه

همه چیز در مورد تسمه ماشین لباسشویی+علائم خرابی و نحوه تعویض آن

تسمه لباسشویی و علت شل شدن آن

تسمه ماشین لباسشویی یکی دیگر از اجزای ماشین لباسشویی می باشد که گاهی اوقات نیاز به تعویض و رگلاژ کردن دارد. در این محتوا در مورد تسمه لباسشویی و شل شدن آن به صورت اختصاصی صحبت می کنیم تا بدانید که چه زمانی نیاز است تا آن را تعویض کنید؟ به عبارتی دیگر همه این مسائل را از صفر تا صد به شما آموزش می دهیم تا بدانید که علائم خرابی آن چیست! گاهی اوقات ممکن است صدای دلخراش بدی یا سر و صدای بدی به گوشتان برسد که در این حالت ممکن است مشکل از تسمه باشد و با تعمیر کاران نمایندگی مجاز تعمیرات لباسشویی وستینگهاوس حتما تماس گرفته و مشورت بگیرید. حتی باز هم ممکن است که در برخی از موارد ماشین نچرخد و همه این عوامل به تسمه باز می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

تسمه لباسشویی چیست؟

با خراب شدن تسمه هم می شود که در عملکرد و روند جریان کار آن اختلالی ایجاد شود بنابراین هر چند وقت یک بار دستگاهتان را بهتر است که سرویس نمایید. در واقع عوض کردن تسمه در حالتی است که شما می خواهید وسیله برقیتان را سرویس و تعمیر کنید. این کار حتما باید در تعمیر گاه ها و توسط تکنسین های ماهر و خبره صورت بگیرد. دلیل تاکید بیش از حد ما به خاطر این است که تسمه ها، انواع گوناگونی دارند و این بستگی به برند و مارک سیستم شما دارد.

همان طور که می دانید با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، ماشین لباسشویی های جدید توسط کارخانه ها تولید و در بازار عرضه شدند که تعدادی از آن ها دو قلوو با نوع درب از بالا فرق می کند و با کوچک ترین حرکت اشتباه، خسارت های جبران نا پذیری را باید متقبل شوید و این کاملا به ضرر شما می باشد. پس همه نکاتی را که در این بخش و در بخش های دیگر به صورت جامع برایتان شرح می دهیم را جدی بگیرید.

تسمه لباسشویی چیست؟

حتماً بخوانید:

چگونگی باز کردن قفل کودک ماشین لباسشویی

شاید از خودتان بپرسید که هزینه های تعویض تسمه ها چگونه است؟ آیا بستگی به نوع سیستم و تسمه دارد یا خیر؟ اگر بخواهیم به صورت جامع و کامل شرح دهیم باید بگوییم که برند های مختلفی که در بازار ها و فروشگاه های ماشین لباسشویی وجود دارد متفاوت است. برای نمونه قیمت تعویض تسمه ماشین های دو قلوو یا مارک وستینگهاوس و هر مارک دیگری که می شناسید، بسیار فرق می کنند. از این جهت برای کاربران و مصرف کنندگان بسیار اهمیت دارد. افزون بر این ها عملکرد خود تسمه نیز بر میزان قیمت آن اثر می گذارد.

چگونه یک تسمه را عوض می کنند؟

تسمه یکی از قطعاتی می باشد که در صورت ایجاد خرابی، یکی از ایرادات فنی محسوب می شود. در صورتی شما بر روی آن نوعی ساییدگی (پوسیدگی)، پاره شدن یا هر گونه خرابی مشاهده کردید، سریعاً اقدام کنید چون کارایی خودش را از دست می دهد و کارتان ناقص می ماند. به نظر شما چرا اینقدر تاکید فراوان بر این موضوع داریم که فوراً و در آن واحد تسمه را عوض نمایید؟ یکی دیگر از دلایل این است که عمر ماشین لباسشویی شما نیز افزایش پیدا می کند و دیر تر خراب می شود.

چگونه یک تسمه را عوض می کنند؟

انواع تسمه و ویژگی های آن ها

تسمه ها با توجه به مدل لباسشویی ها متغیر هستند و هر کدام ویزگی و انداره خاص خودشان را دارند. انواع مختلف تسمه را در ادامه برای شما نام خواهیم برد:

  • تسمه تایم
  • تسم ذوزنقه شکل دندانه ای
  • تسمه ذوزنقه
  • تسمه شیار دار

تسمه ها از نظر طول و عرض و ضخامت انواع مختلفی دارند و به چند دسته A B D E 5/9 M تقسیم میشوند. از سمت A کوچکترین و هر چه بالا تر میرود بزرگترین میشود.

انواع تسمه و ویژگی های آن ها

چگونه بفهمیم تسمه لباسشویی خراب است؟

در صورت خرابی هر یک از قطعات داخلی ماشین لباسشویی شما باید در سریعترین زمان ممکن آن را برطرف کنید تا به قسمت های دیگر دستگاه آسیبی وارد نشود. خرابی تسمه تایم هم یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر کاربر اتفاق بیفتد. قاعدتا با معیوب شدن هر کدام از قطعات ماشین لباسشویی، در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد می شود. در این قسمت می خواهیم در مورد علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی صحبت کنیم. علائمی که شما به محض مواجهه با آن، باید با یک تعمیرکار لباسشویی تماس بگیرید تا تسمه را تعویض کند.

لرزش زیاد لباسشویی و سروصدای زیاد

لرزش زیاد لباسشویی در نتیجه سروصدای زیاد آن می تواند یکی از علائم خرابی یا پاره شدن تسمه لباسشویی باشد. لباسشویی های درب از جلو دارای تسمه هایی هستند که وظیفه آنها نگه داشتن دیگ در وسط دستگاه است. با گذشت زمان این تسمه ها پوسیده می شوند و دیگر نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند. به همین دلیل با خراب شدن آنها، لباسشویی هنگام شروع به کار هم صدای زیادی تولید می کند و هم خیلی می لزرد. این مشکل با تعویض تسمه به راحتی قابل حل می باشد.

عدم چرخش دیگ با خراب شدن تسمه لباسشویی

دومین علامت خرابی یا پاره شدن تسمه، عدم چرخش دیگ است. یکی از مهم ترین وظایف مهم تسمه انتقال نیروی مکانیکی لازم از موتور به دیگ برای چرخش آن است. پس در صورتی که تسمه خراب شده باشد یا به دلیل پوسیدگی و استفاده طولانی مدت، شل یا پاره شده باشد، دیگر توانایی چرخاندن دیگ را ندارد. که در این حالت عملا لباسشویی بی استفاده است!

برای دریافت خدمات تعمیر و یا بررسی آن می توانید با مراکز معتبر تعمیر لباسشویی تماس بگیرید تا تسمه لباسشویی توسط تعمیرکاران مجموعه تعویض شود.

گذشتن عمر مفید لباسشویی

عامل دیگری که می تواند به خرابی یا پارگی تسمه لباسشویی منجر شود، تمام شدن عمر مفید لباسشویی است. از آنجا که ماشین لباسشویی یکی از لوازم پرکاربرد خانه هاست، با استفاده زیاد و گذشت زمان ممکن است قطعات داخلی آن نیز معیوب شود. در واقع بهترین کار این است که لباسشویی به صورت دوره ای سرویس شود تا از سلامت قطعات آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاهتان می توانید بهترین راهکارها را برای افزایش طول عمر مفید لباسشویی در پیش بگیرید.

استشمام بوی سوختگی لاستیک حین انجام کار لباسشویی

علامت چهارم که به شما نشان می دهد وقت بررسی و تعویض تسمه لباسشویی رسیده است، استشمام بوی سوختگی هنگام شروع کار دستگاه است. بهتر است مطمئن شوید که این بو از لباسشویی شما بلند شده است. در این حالت هر چه سریعتر ماشین لباسشویی را خاموش کرده و روند شستشو را متوقف کنید. در غیر اینصورت ممکن است خسارات دیگری به لباسشویی شما وارد شود و در نتیجه هزینه تعمیر آن را چند برابر کند.

خیس ماندن لباسها بعد از پایان برنامه شستشو

ممکن است اخیرا متوجه شده باشید که لباس ها حتی بعد از گذراندن دوره شستشو خیس مانده یا به درستی تمیز نشده اند؛ یا اینکه می بینید دیگ مانند قبل نمی چرخد و کند شده است. این هم می تواند علامتی باشد برای خرابی یا از جا درآمدن تسمه لباسشویی. بهتر است بررسی خود را تکمیل کرده و در سریعترین زمان ممکن از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

چگونه بفهمیم تسمه لباسشویی خراب است؟

آیا می دانید وظیفه تسمه چیست؟

در یک عبارت کلی و مفهومی ساده و مستقیم باید بگوییم که کار تسمه این است که ارتباط بین موتور و دیگ را بر قرار می کند و سبب می شود که با روشن شدن لباسشویی این دیگ شستشو به کار بیفتد و شروع به چرخیدن کند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که ماشین لباسشویی ابزار ها و اجزاهای دیگری هم دارد که دست به دست هم می دهند تا بتوانید آن را روشن کنید و لباس هایتان را بشویید یا تمیز نمایید ولی خب تسمه یکی از آن ها است.

با انواع تسمه ماشین لباسشویی آشنا شوید:

تسمه ها را از دو لحاظ دسته بندی می کنند یکی از جنبه ظاهری و دیگری بر اساس اندازه! بنابراین انواع تسمه عبارتند از:

  1. تسمه ماشین لباسشویی شیاردار
  2. تسمه تایم یا تسمه دندانی ماشین لباسشویی
  3. تسمه ماشین لباسشویی ذوزنقه شکل سطح مقطع
  4. تسمه ذوزنقه ای ماشین لباسشویی از نوع دندانه ای در سطح مقطع

هنگامی که تسمه خراب می شود، صدای زیادی از ۀن شنیده می شود و در بازه زمانی تعویض مراقب سایز (اندازه) یا ضخامت آن و یا حتی نوع آن باشید. اگر توجه کرده باشید تمام اجزای یک وسیله برقی به ترتیب بر سر جای خودشان قرار دارند و هر یک از آن ها به صورت مجزا وظیفه خاصی را بر عهده دارند. این ها را گفتیم تا در موقع تعویض دقت لازم را داشته باشید که تسمه بر سر جای خودش قرار بگیرد در غیر این صورت آن را جا بیندازید. همچنین دریچه پانچ شده با چهار عدد پیچ پشت لباسشویی را پیچ گوشتی مخصوص باز کنید.

سپس تسمه ای را که خراب و آسیب دیده است را با پیچ گوشتی و اهرم فولی در بیاورید و تسمه جدید را در جایگاه جدید تعبیه نمایید. دست آخر پیچ های پایه دینام را سفت نموده و در این مرحله دقت بسیاری داشته باشید تا مانع از شل شدن یا در آمدن تسمه از جایگاهش شود.

مطلب مرتبط:

باز نشدن درب لباسشویی

آیا می دانید وظیفه تسمه چیست؟

نتیجه گیری نهایی

این مقاله در مورد آگاه کردن شما از عملکرد تسمه ماشین لباسشویی، علائم خرابی آن، نحوه تعویض تسمه و در کل هر آنچه در مورد این قطعه باید میدانستید، نوشته شده است. با خواندن کامل این مقاله می توانید در صرت بروز مشکل برای تسمه دستگاه به سرعت بهترین تصمیم را گرفته و از آسیب رسیدن به قسمت های دیگر ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. 

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

در صورتی که هر سوالی در مورد تسمه ماشین لباسشویی داشتید، می توانید در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت پاسخ شما را در همان بخش درج کنند.

همچنین اگر نیاز به تعویض تسمه لباسشویی وستینگهاوس داشتید، می توانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی وستینگهاوس در تهران تمسا بگیرید.

 از طریق فرم زیر نیز می توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

    سوالات متداول

    تسمه ماشین لباسشویی کجای دستگاه قرار دارد؟

    برای دسترسی به تسمه ماشین لباسشویی بهتر است پنل پشتی را باز کنید. در صورتی که پنل پشتی باز نشد، با باز کردن پنل جلویی به آن دسترسی خواهید داشت.

    هر چند سال یکبار باید تسمه لباسشویی تعویض شود؟

    عمر مفید ماشین های لباسشویی معمولا 5 تا 10 سال است. بعد از گذشت این مدت زمان بهتر است دستگاهتان توسط یک تعمیرکار مجرب سرویس شود.

    قیمت تسمه ماشین لباسشویی چقدر است؟

    با توجه به تنوع مدل ها و همچنین عدم ثبات قیمت ها، برای دریافت قیمت به روز شده تسمه ماشین لباسشویی بهتر است با نمایندگی تعمیر وستینگهاوس به شماره 22225007-021 تماس بگیرید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *