نمایش همه

مهم ترین دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی

دلایل کار نکردن ظرفشویی


کار نکردن ماشین ظرفشویی به هر دلیلی که باشد، یک اتفاق ناخوشایند در آشپزخانه است. این موضوع تا حدود زیادی می‌تواند به وسیله خود شما برطرف شود. بنابراین در این مقاله شرکت وستینگهاوس قصد دارد شما را با مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند ماشین ظرفشویی کار نکند آشنا کند، تا انتها همراه ما باشید.

علت این که ماشین ظرفشویی کار نمی‌کند چیست؟

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی چیست؟

دلایل متعددی میتواند باعث کار نکردن ماشین ظرفشویی بشود، که ما در ادامه آنها را به صورت کامل و مرحله به مرحله برای شما توضیح اده ایم. با خواندن دقیق توضیحات ایراد دستگاه خود را پیدا کنید.

1. پیش از هر نوع اقدامی برای رفع ایراد دستگاه‌های برقی و از جمله ماشین ظرفشویی که با آب سروکار دارند، از قطع بودن برق دستگاه اطمینان حاصل کنید. مطمئن شوید که پریزی که دستگاه را به آن متصل کرده اید سالم است. یا در سیم برق دستگاه خراشیدگی یا چیزی موجب قطع شدن سیم برق باشد هست؟

2. سری به قفل کودک دستگاه بزنید تا فعال نباشد؛ چرا که دستگاه در زمانی که قفل کودک فعال باشد، کار نمی‌کند. یک بار ماشین ظرفشویی را ریست کنید. اگر دستگاه کار نمی‌کند؛ اما چراغ‌های آن روشن می‌شوند، ممکن است کلید پاور دستگاه بیش از یک بار فشار داده شده باشد. زمانی که پاور دستگاه را یک بار فشار می‌دهید، چرخه شستشو آغاز می‌شود و با فشار دادن دوبارۀ آن، دستگاه ریست شده و چرخۀ تخلیۀ آب به مدت ۹۰ ثانیه اجرا می‌شود. پس شما نیز صبر کنید تا تخلیه آب به صورت کامل انجام شود و دوباره ماشین را به کار بیندازید 

[irp posts=”4204″]

3. قفل درب دستگاه را بررسی کنید. این قفل باید در طول اجرای فرآیند شستشو بسته باشد تا از نشت آب جلوگیری به عمل آورد. اگر درب ماشین ظرفشویی به ‌درستی بسته نشود، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.

4. اگر درب نیز عملکرد درست خود را انجام می‌دهد، به سراغ ارزیابی تایمر یا کنترل الکتریکی دستگاه بروید که کار ارسال توان به هر یک از قسمت‌های ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد. اگر هر یک از بخش‌های دستگاه از جمله پمپ تخلیه، شیر ورودی آب و مدار حرارتی کار خود را به درستی انجام ندهند، دستگاه روشن نخواهد شد.

5. سوئیچ انتخاب کننده را بررسی کنید. این سوئیچ به شما امکان می‌دهد تا گزینه‌های گوناگون شستشو و خشک کردن و تنظیم حرارت را برای یک سیکل شستشو انتخاب کنید. اگر این سوئیچ عملکرد درست خود را انجام ندهد دستگاه روشن نمی‌شود.

6. رلۀ استارت موتور را ارزیابی کنید. اگر دستگاه به درستی کار نمی‌کند، ممکن است استارت موتور معیوب شده باشد. این قطعه در کنار موتور قرار دارد و به وسیله یک مولتی متر می‌توان آن را بررسی کرد. قسمت سیم پیچ رله موتور باید عملکرد خوبی داشته باشد.

7. فیوز حرارتی دستگاه را بررسی کنید؛ چون وقتی این فیوز کار نکند، صفحه کنترل هیچ قدرتی نمی‌گیرد و دستگاه آغاز به کار نخواهد کرد. پنل را باز کنید و فیوز حرارتی بالای صفحه مدار را پیدا کنید. با استفاده از یک مولتی‌متر عملکرد فیوز حرارتی را بررسی کنید. چنان‌چه فیوز حرارتی پریده باشد، باید تعویض شود. 

8. اگر با وجود انتقال کامل قدرت به موتور، باز هم دستگاه کار نکند، احتمال زیاد درایو موتور معیوب شده است. اگر در زمان اجرای چرخه شستشو متوجه صدایی مثل وز از داخل مخزن دستگاه شدید، این صدا نشان دهنده معیوب بودن موتور است که باید در اسرع وقت تعویض شود. 

روش های جلوگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

را های پیشگیری از خراب شدن ماشین ظرفشویی

در اینجا می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چه اقداماتی انجام دهیم تا ماشین ظرفشویی عملکرد استاندارد و منطقی خود را از دست ندهد و همچنان به کارکرد خود ادامه دهد.

  • ضمن مطالعه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی، با این موضوع آشنا شوید که چگونه می‌توانید از ماشین ظرفشویی خود مراقبت به عمل آورید.
  • ماشین ظرفشویی را به اندازه بیش از ظرفیت پر نکنید. چون با این کار نه تنها به تمیز شدن بهتر ظروف کمک خواهید کرد، بلکه باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق نیز می شود.
  • ماهی یک بار ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید (سرویس کاری خانگی)
  • در زمان تخریب یا معیوب شدن هر قطعه از ماشین ظرفشویی، سریعاً نسبت به اصلاح آن اقدام کنید تا دامنه خسارت های دستگاه افزایش پیدا نکند.
[irp posts=”4225″]

سخن پایانی

اگر با دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی آشنایی داشته باشید، به محض برخورد با این مسئله، خودتان از عهدۀ کار برمی‌آیید و نیازی به صرف هزینۀ اضافی و پذیرش گسترۀ خرابی نخواهید داشت. اما اگر در صورت هرگونه مشکل که حس میکنید خودتان از پسش برنمایید فورا با نمایندگی تعمیرات ظرفشویی وستینگهاوس تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان مشکل دستگاه شما را با هزینه ای کم حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *