نمایش همه

چرا قرص در ماشین ظرفشویی باز نمی شود؟ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و روش رفع این مشکل

چرا قرص در ماشین ظرفشویی باز نمی شود؟ علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و روش رفع این مشکل

امروزه به دلیل مشغله های روزانه فراوان و کمبود وقت، استفاده کاربران از ماشین های ظرفشویی افزایش چشمگیری داشته است. اما گاهی اوقات ممکن است در طول استفاده از این دستگاه با مشکلاتی روبرو شوید که باعث نگرانی و همچنین اتلاف وقت بیشتری شود. باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی نیز از این دسته مشکلات است.

علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در روند شستشو چیست؟ چطور می توان این مشکل را برطرف نمود؟ اگر قرص مخصوص ماشین ظرفشویی باز نشود، مشکل از مواد شوینده است یا از دستگاه؟

این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بتوانید پاسخ کامل این سوالات را دریافت کنید.

در صورتی که با خواندن مطلب زیر در این مورد سوالی داشتید می توانید با نمایندگی تعمیرات ظرفشویی وستینگهاوس تماس بگیرید تا به بهترین نحو ممکن توسط مشاوران ما به صورت رایگان راهنمایی شوید.

7 علت باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

در برخی از مواقع این مشکل به وجود می آید که شوینده های مخصوص برای شستن ظرف ها در ماشین ظرفشویی پخش نمی شوند حال ما می خواهیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم و علت را برایتان بیان کنیم به اصطلاح برای حل نشدن قرص برای ماشین ظرفشویی تا به حالا مقاله های بسیاری نوشته شده است که اگر بخواهیم به صورت خیلی تخصصی برای شما بیان کنیم ساعت ها طول می کشد بنابراین به اندازه ای بیان می کنیم که یادگیری و اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببرد. اگر مو به مو ما را یاری کنید خواهید دید که این مسائل قابل حل می باشند در غیر این صورت باید به متخصصین نمایندگی وستینگهاوس در این زمینه مراجعه کنید و مشکل را با آن ها در میان بگذارید.

پس برای اطلاع کامل از این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

انسداد راه ورود شوینده به ماشین ظرفشویی

دو مورد را در مورد قرص های شوینده باید در نظر بگیرید؛ اول، کیفیت بالای آن است که بتواند حتی ظرف های بسیار چرب شما را به خوبی بشورد بدون آن که لکه ای از خود به جای بگذارد. به عبارتی دیگر حواستان به این نکته باشد که مبادا در بازار ها یا از مغازه هایی که این شوینده ها را تهیه می نمایید نوع تقلبی آن را خریداری کنید.

دوم، باید حواستان خیلی به این مورد باشد که این نوع از مواد فاسد نباشند. در خیلی از مواقع ممکن است تاریخ انقضای قرص ماشین ظرفشویی گذشته و خصوصیات شویندگی خود را از دست داده است. برای اطمینان پیدا کردن از این کار توصیه ما به شما این است که ابتدا آن را در لیوان آب گرم حل نموده و زمان بگیرید که پس از 10 دقیقه در آب حل شود. در غیر این صورت فاسد می باشد. برای نگهداری چنین موادی باید جاهای خشک و خنک را در نظر داشته باشید تا از این امر جلوگیری نمایید.

عدم انسداد راه ورود شوینده به ماشین ظرفشویی

ظروف را به درستی در ماشین بچینید

چیدمان درست ظروف در ماشین ظرفشویی، خصوصا اگر تعداد ظرفهای کثیف زیاد و حجم دستگاه شما کم باشد، عامل مهمی در استفاده درست و بهینه از ماشین ظرفشویی است.

برای اطلاع کامل از این موضوع می توانید با مطالعه درست دفترچه راهنمایتان بدانید که نباید در کنار جایی که درب جا پودری یا همان جایی که قرص را در درونش قرار می دهید، ظرف را بگذارید چون این امر سبب می شود تا شوینده ها به درستی حل نشوند. در واقع منظور ما این است که ظرف ها باید به گونه ای چیده شوند که ترتیب از بزرگ به کوچک را رعایت کرده باشند. همچنین از سبد نیز بیرون نیایند.

ظروف را به درستی در ماشین بچینید

راه ورود شوینده به ماشین بسته شده باشد

دلیل سومی که می تواند باعث باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی در طول برنامه شستشو شود، مسدود بودن راه ورود مواد شوینده داخل ماشین ظرفشویی است. گاهی اوقات ممکن است قرص ظرفشویی هیچ مشکلی نداشته و مشکل از جای دیگر باشد. برای برطرف کردن این مورد، از تمیز بودن محفظه مواد شوینده و باز بودن لوله های انتقال شوینده به محفظه داخلی ماشین اطمینان حاصل نمایید.

نکته: برای جلوگیری از ایجاد بسیاری از مشکلات دیگر، حتما به صورت دوره ای قطعات مختلف داخلی ماشین ظرفشویی مانند محفظه مواد شوینده، لوله های انتقال آب و شوینده، بازوهای آبپاش و … را شسته و تمیز نگه دارید.

راه ورود شوینده به ماشین بسته شده باشد

توقف برنامه شستشو، باعث باز نشدن قرص در ماشین ظرفشویی

توقف برنامه شستشو نیز می تواند عاملی مهم و ساده برای عدم حل شدن قرص ماشین ظرفشویی در محفظه شود. اگر دستگاه بنا به هر دلیلی برنامه شستشو را متوقف کرد، توصیه می کنیم که این اقدامات را انجام دهید. دکمه مخصوص (start/cancel) را فشار دهید و سپس درب ماشینتان را باز نمایید. زمانی که این کار را کردید برای بار دوم دکمه استارت را فشار دهید و درب آن را ببندید.

اگر موفق به انجام این روند نشدید، بهتر است ابتدا آب داخل محفظه را تخلیه کرده و ظروف را از دستگاه خارج کنید. سپس دستگاه را ریست کرده و دوباره برنامه شستشو را آغاز کنید. اگر قطعات داخلی ماشین ظرفشویی هیچ مشکلی نداشته باشند، با انجام این کار می توانید به درستی از دستگاه استفاده کرده و دچار مشکلات مشابه هم نشوید.

خرابی سوئیچ محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

در صورت ایجاد چنین مشکلی توصیه می کنیم ابتدا یک بار آن را با دستمالی که حالتی مرطوب و خیس دارد، تمیز کنید؛ سپس سریعا آن را خشک نمایید. حالا درب محفظه را چندین بار باز و بسته کنید. اگر حرکت کرد و به درستی بسته شد(باید صدای کلیک بسته شدن محفظه را بشنوید)، بدانید که درست کار می کند. در غیر این صورت خراب است و باید در صدد بر طرف کردن آن بر بیایید. در چنین مواقعی توصیه می کنیم که از یک متخصص که در این حیطه فعالیت می کند کمک بگیرید و جویای راه حلی برای تمامی این مسائل باشید.

خرابی سوئیچ محفظه مواد شوینده ماشین ظرفشویی

انتخاب اشتباه برنامه شستشو

در صورت عادی تایم شستشو باید میانگین بین 45 الی 40 دقیقه باشد. اگر شستشو در زمان کوتاه تری نسبت به تایم استاندار برنامه ریزی شده دستگاه باشد میتواند یکی از دلایل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی باشد. با رعایت زمان استفاده از دستگاه قرص ها به آسانی قابل حل شدن هستند. البته در بعضی مواقع برای اینکه تایم کمتری بگذرد و قرص به خوبی حل شود میتوانید آن ها را نصف کنید و و به داخل دستگاه بندازید.

همچنین گاهی اوقات ممکن است به دلیل انتخاب آب سرد برای انجام روند شستشو، قرص نمی تواند به درستی حل شده و داخل محفظه جریان داشته باشد. اگر از آب سرد برای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی استفاده می کنید، توصیه می کنیم از ژل های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کنید و یا اینکه دمای تنظیم شده برای روند شستشو را بالا برده و آب را گرمتر کنید.

ایجاد اختلال در دیسپنسر

دیسپنسر ظرفشویی یکی از اجزایی است که وظیفه آن حل کردن مواد شوینده در دستگاه می باشد که طبق برنامه خاصی و در بازه زمانی مشخصی عمل می کند و طبیعتا مشخص است که اگر این امر دچار مشکل شود یا به هر دلیلی متوقف شود، دیسپنسر نیز کارایی خودش را از دست می دهد و جریان حل شدن شوینده ها نیز با مشکل مواجه می شود.

پس یکی دیگر از عوامل مهم حل نشدن قرص، خراب شدن دیسپنسر یا همان محافظ نگهدارنده شستشو است. کار این قطعه پخش کردن مایع حل شده قرص به تمام قسمت های دستگاه است. در صورت خرابی حتما با یک متخصص آن را در میان بگذارید تا به قسمت های دیگر آسیبی وارد نشود.

ایجاد اختلال در دیسپنسر

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد در مورد تمام مواردی که می تواند باعث باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و عدم ورود آن به محفظه شستشوی ظروف بود، صحبت کنیم. عواملی مانند مسدود شدن مسیر ورود شوینده به مخزن ظروف، کیفیت پایین یا فساد قرص ماشین ظرفشویی، انتخاب برنامه شستشوی نامناسب و … از عواملی است که می تواند مسبب این مشکل باشد.

در صورتی که تمام موارد بالا را بررسی کردید اما باز هم با مشکل حل نشدن شوینده در ماشین ظرفشویی مشاهده شد، حتما با نمایندگی تعمیر و بررسی ماشین ظرفشویی وستینگهاوس در تهران تماس گرفته تا بتوانید به صورت رایگان با کارشناسان مجموعه در این مورد مشورت کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مرتبط:

سوالات متداول

دمای مناسب برای حل شدن قرص ماشین ظرفشویی چند درجه است؟

دمای مورد نیاز و مناسب برای حل شدن قرص ماشین ظرفشویی بازه 125 تا 140 درجه سانتیگراد می باشد.

هزینه تعمیر دیسپنسر ماشین ظرفشویی که باعث حل نشدن و باز نشدن قرص شوینده می شود، چقدر است؟

برای اطلاع از لیست دقیق و جدید قیمت تعمیر تمام قطعات ماشین ظرفشویی بهتر است با نمایندگی رسمی سرویس ماشین ظرفشویی وستینگهاوس با شماره 22225007-021 تماس بگیرید.

اگر مقدار ظروف کثیف قرار داده شده در ماشین ظرفشویی کم باشد، آیا می توان قرص را نصف کرده و فقط نصف آن را داخل محفظه شوینده قرار داد؟

توصیه ما این است که برای استفاده بهینه و درست از ماشین ظرفشویی و در نهایت افزایش عمر مفید دستگاه، در هر بار استفاده مقدار مناسبی از ظروف را در محفظه قرار دهید؛ اما اگر مقدار ظروف کثیف کم باشد، با دست کاملا خشک می توانید قرص را نصف کرده و فقط از نصف ان برای شروع روند شستشو استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *