نمایش همه

مهم ترین دلایل صدای زیاد جاروبرقی

علت صدای بلند جاروبرقی

جاروبرقی یکی از لوازم خانگی است که کمک بسیار زیادی به آرامش و رفاه خانواده و به ویژه خانم های خانه دار نموده است. اما همین وسیله تمیز کننده و مفید گاهی اوقات می‌تواند آزار دهنده باشد و با اعصاب شما بازی کند. زمانی که پای تعویض یا تخلیۀ کیسه پر شده جاروبرقی به میان می‌آید، تقریباً وقت و انرژی زیادی را از ما اشغال می کند. ولی یکی از آزار دهنده ترین و بدترین مزاحمت های جاروبرقی صدای ناهنجار آن است که تقریباً در تمامی مدل ها ممکن است شاهد آن باشیم. گذشته از صدای فابریک و اصلی هر دستگاه جاروبرقی، ممکن است به طور ناگهانی صداهای ناهنجاری نیز از جاروبرقی به گوش ما برسند که آزاردهنده هستند. نمایندگی تعمیرات وستینگهاوس در این پست می خواهد شما را با دلایل صدای زیاد جاروبرقی آشنا کند.

دلایل صدای زیاد جاروبرقی

به طور کلی به چند دلیل ممکن است صدای غیرعادی از جاروبرقی به گوش برسد که در اینجا می خواهیم به تک تک آنها و چگونگی جلوگیری از وقوع آنها اشاره کنیم. پس بهتر است پیش از نیاز به مراجعه به تعمیرگاه، به این موارد دقت داشته باشید:  

[irp posts=”3406″]

1. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی

هر چه فیلتر جاروبرقی کثیف تر باشد، مکندگی دستگاه نیز کم‌تر می شود؛ و به همین دلیل فشار زیادی بر روی موتور وارد می‌شود و موتور باید برای عملکرد طبیعی و روزانۀ خود فشار زیادی را تحمل کند و به همین دلیل ایجاد صداهای ناخوشایندی می کند. به طور خلاصه این طور موضوع را به شما بیان کنیم که در ازای سر و صدای بیشتر، با توان مکندگی کم‌تری مواجه خواهید شد. جاروبرقی شما نمی‌تواند مثل قبل وظیفه خود را انجام دهد.

جاروبرقی ها ممکن است یک یا دو فیلتر داشته باشند. در برخی از مدل ها فیلتر قابل خارج شدن از دستگاه است که می توان آن را پاک کرد و یا حتی با آب گرم شستشو داد. پس از تمیز کردن فیلتر و شستن و خشک کردن آن متوجه کاهش چشمگیر صدای ناهنجار آن خواهید شد.

2. گرفتگی لوله خرطومی

گرفتگی خرطومی

گاهی اوقات صدای زیاد و ناخوشایند جاروبرقی می تواند ناشی از گرفتن یک جسم کوچک در داخل لوله خرطومی آن باشد. برای این منظور لوله را از دستگاه جدا کنید و باز بودن آن را بررسی کنید. مراقب باشید که برای باز کردن راه لوله خرطومی گرفته شده از وارد کردن ضربات سخت و مچاله کردن و خمش بیش از حد لوله خرطومی بپرهیزید؛ چون با این کار موجب آسیب دیدگی و پارگی لوله خرطومی خواهید شد.

3. شکسته شدن برس جاروبرقی

اگر برس جاروبرقی آسیب دیده باشد، شما علاوه بر صدای ناهنجار و غیر عادی آن، با لرزش و ویبره یا لنگِ شدگی سری جاروبرقی نیز مواجه خواهد شد. برای رفع این نوع سر و صدا کافیست برس قدیمی را با یک نمونه جدید عوض کنید تا دستگاه به عملکرد طبیعی خود برگردد.

4. اختلال در عملکرد موتور دستگاه

جاروبرقی در قسمت موتور دارای یک فن است که اگر بنا به هر دلیل عملکرد فن با اختلال مواجه شده باشد، صدای غیر عادی از جاروبرقی خواهید شنید. رسیدگی به مشکل فن، چه به صورت تعمیر و به صورت تعویض باید در اسرع وقت صورت پذیرند تا موتور جاروبرقی با آسیب دیدگی حادتری مواجه نشود. 

5. نیاز به گریس کاری و روغن کاری موتور

روغن کاری موتور

گاهی اوقات دلیل زیاد شدن صدای جاروبرقی از قسمت موتور آن است که چیزی شبیه به سایش دو فلز بر روی هم می باشد. برای این منظور باید بلبرینگ دستگاه گریس کاری شود تا جلوی اصطکاک و سایش قطعات بر روی یکدیگر گرفته شود. شاید بهتر باشد برای این کار از یک نفر تعمیرکار حرفه‌ای دعوت به همکاری کنید.

[irp posts=”2762″]

سخن پایانی

تمام مواردی که در بالا گفته شد، جنبه درمانی دارند و معمولاً زمانی انجام می شوند که موتور دچار سر و صدای بیش از حد شده باشد. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اقدامات بالا را به عنوان راه‌کارهای پیشگیری از آن در نظر بگیرید و قبل از آن که دستگاه جاروبرقی شما با سر و صدای بیش از حد خود شما و همسایگان را آزرده خاطر کند، از بروز این عارضه در جاروبرقی جلوگیری به عمل آورید. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که برخی از فرایندهای بالا جنبۀ فنی تری دارند و حتماً باید زیر نظر یک نفر متخصص و تعمیرکار با سابقه انجام شوند. توجه کنید در صورت بروز هرگونه مشکل با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی وستینگهاوس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *